Communicatie

Communicatie bij migraties

Om kennis bij migraties over te dragen zijn trainingen van groot belang. Zeker bij grotere organisaties is het aan te raden om aanvullend op de trainingen een communicatieteam samen te stellen met één of meerdere personen. Deze nemen de communicatie rond de trainingen uit handen nemen en plannen de trainingen in.
Als zij ook medewerkers te woord kunnen staan met antwoorden op functionele vragen kan het communicatieteam meteen fungeren als ServiceDesk/InformatieDesk.

Introductiegids

De informatievoorziening voorafgaand, tijdens en na de ICT-migratie kan op diverse manieren worden ingericht met inzet van o.a. e-mail, intranet, telefoon, flyers, etc. Een uiterst beproefd communicatiemiddel is een introductiegids: een boekje met heel heldere informatie over wat er nieuw is in Windows of MS-Office en wat de nieuwe mogelijkheden en dergelijk zijn van de specifieke bedrijfsapplicatie. De introductiegids wordt door WSDB op maat gemaakt.

 

Trainingen I Introductiesessies I Werkplekbegeleiding I Communicatie

communicatie-bij-migratie